In 1986 opende technicus en natuurgenezer Lothar Bode samen met zijn vrouw, de drogist en apotheker Jutta Bode, een praktijk voor natuurgeneeskunde. In korte tijd specialiseerden zij zich in de behandeling van huidziekten, in het bijzonder neurodermitis en andere huidonstekingen. Vele huidproblemen kunnen alleen door middel van agressieve methoden met veel bijwerkingen behandeld worden en zij zochten daar samen een oplossing voor.

    In 1989 stichten Jutta en Lothar Bode, met wetenschappelijke begeleiding van Prof. R. Gorges, het onderzoeksinstituut IN.TACT e.V. in Hohenstein (Duitsland). Het doel van het instituut is het bevorderen van onderzoek op het gebied van immuunmediatoren in de huid. Verschillende universiteiten, hoge scholen en bedrijven houden zich samen met specialisten en hun vakkennis bezig met diverse onderzoeksprojecten. Tijdens deze onderzoeken ontwikkelt Lothar Bode een micoscopische sneltest voor het bepalen van de kwaliteit van de celtussenruimte "de biomatrix". Al snel wordt duidelijk, dat werkzame stoffen onder druk door de zogenaamde biomatrix tussen de afzonderlijke huidcellen ingebracht kunnen worden. En zo onstond het OXYjet Systeem!

    In 1994 stichtten Jutta en Lothar Bode de onderneming Nora Bode Kosmetik. Nog in datzelfde jaar wordt een prototype van de OXYjet ontwikkeld. Deze brengt met behulp van gepulseerde zuurstofdruk speciale cosmeticaformuleringen en pure zuurstof diep in de epidermis in. Vanaf dat moment richten ze zich op de ontwikkeling van speciale behandel- en thuisverzorgingsprodukten. De behandelresultaten, vooral bij de droge en atrofische oudere huid, die last heeft van eczeem, leiden uiteindelijk tot cosmetisch gebruik van het systeem.
     
    In 1997  verstrekt het Duitse patentbureau in München Lothar Bode het patent voor de methode van drukinjectie na meer dan 500 succesvolle behandelingen. In opdracht van Nora Bode Kosmetik wordt de OXYjet methode medisch getest door het Fraunhofer Institut für Biomedizinische Technik te St. Ingbert. In deze studie is de werking van de OXYjet  in combinatie met de diverse werkstoffen bewezen en leiden tegelijkertijd tot het bepalen van de behandeldruk. In hetzelfde jaar wordt het eerste OXYjet-model op de Duitse markt gebracht.

    In 1998/1999 blijft men de apparatuurtechniek en de cosmeticapreparaten van Nora Bode verder ontwikkelingen en verfijnen. De OXYjet-onderneming gaat steeds meer exporteren.

    In 2000 introduceerde Nora Bode Kosmetik op het gebied van microdermabrasie de volgende inovatie. Het OXYMega Station microdermabrasie in combinatie met de OXYjet Basis.

    In 2001/2002 gaat een explosieve expansie over de gehele wereld. De technologie in de dermatologie en cosmetica tonen een internationaal interesse

    In 2003 komt het nieuw ontwikkelde BEAUTY-TOX van Nora Bode op de markt en wordt in zeer korte tijd een bestseller. De Daily Miror in London komt het het verhaal dat werelds beroemste pop-ster Madonna één van de populairste gebruikster is van de OXYjet/Beauty-TOX methode. Hiermee wordt het grootste beautygeheimnis van de sterren bekend.

    Beauty-TOX is de tegenhanger van BOTOX wegens de werkstoffen Matrixyl en Arigeline. Matrixyl is nog fijner dan Retinol en wordt ook beter verdragen en sneller opgenomen. Bovendien wordt door Matrixyl de aanmaak van het eigen hyualuronzuur gestimuleerd. Arigeline is een klinisch bewezen werkstof die een spierontspannende werking heeft en rimpelvorming tegengaat en verminderd.

    In 2004 wordt de succesvolle Beauty-TOX lijn uitgebreid met salonprodukten, verzorgingsprodukten voor de probleemzones.

    In 2005 verbaast Nora Bode de beautywereld met alweer een revolutie:  de OXYjet HomeSet op basis van de Beauty-TOX verzorgingslijn - de zuurstof-drukinjectie voor thuis is nu de liftsensatie voor de beaut monde: Elle MacPherson (The Body), de Duitse actrices Anja Kruse, Suzanne von Borsody, Jutta Spreidel en Christine Neubauer zweren bij de zuurstofdrukmethode. 

    In 2006 wordt de OXYjet Basis en het OXYjet Mega Station vervangen door verbeterde versies: de OXYjet Leo, de OXYjet Star, beide zijn powerpakketten met een hoge prestatievermogen voor de hoogste eisen, en de OXYjet Crystal voor microdermabrasie.

    In 2007 is de introducering van nieuwe appliciaties voor de OXYjet Star: nu met 5 hoogwaardige zuurstofbehandelingen: OXY Clear: dieptereiniging en peeling met Bio Blue Light. Hierdoor kunnen de navolgende te gebruiken werkstoffen beter worden opgenomen. OXY Tone: lifting van de contouren d.m.v een bindweefselmassage met een polyroterende kop met Bio Blue Light en zuurstof. Hierdoor worden de lymfe, de doorbloeding en de aanmaak van collageen en elastine gestimuleerd en de huid ontslakt. In combinatie met gepulseerde drukinjectie, spray en inhalatie van medicinale zuurstof (98%) en aroma's.

    Eind 2007 is er een onafhankelijke, wettenschappelijke studie uitgevoerd door het internationaal bekende "Institut Cornwall Dermatology Research, Peninsula Medical School, Truro", naar huidkankercellen. Aangetoond is dat de combinatie van speciale medicijnen met gepulseerde zuurstofdrukinjectie 3 keer zo snel worden opgenomen in de huidkankercellen, dankzij het OXYjet systeem van Nora Bode Kosmetik.

    In 2008 is de OXYjet Star uitgebreid met chromo/lichttherapie Blauw 420 nm en Rood 620 nm met extra applicaties voor de lichaamsbehandelingen.

    Bust Lift: vollere, stevigere borsten tot 13% Body Slim het alternatief voor vet-weg-injecties op de bovenbenen, buik, billen, bovenarmen, de onderkin en hamsterwangen.

    Hiermee kan de OXYjet Star uitgebreid worden van 5 naar 7 applicaties in een apparaat, dé OXYjet Star.

    In 2009 introduceert Nora Bode Kosmetik het luxe koffermodel OXYjet Elite met zuurstofdrukinjectie, professionele BeautyTOX serums en verzorgingsprodukten voor de snelle behandeling van de probleemzones: rondom de mond en de lippen, de neus-lippen-plooi, rondom de ogen, de denkrimpels en eventuele dwarsrimpels.


    “De weg naar een perfecte huid en uw droomfiguur, zonder chirurgische ingrepen of naalden” met de originele zuurstofbehandelingen van Nora Bode Kosmetik.
     

    Onze kracht wordt gevormd door ervaring, kennis en wil om te innoveren!